In deze zonnige augustus maand is het bezorgen weer heel anders dan in de winter. Je hoeft je niet te kleden voor gure wind en regen maar je kunt beter vroeg bezorgen om de hitte voor te zijn.

Onze fotograaf ging op stap met bezorger Gerda van Gaal van der Meijden. Hoewel Gerda eerder dit jaar is verhuisd, blijft ze wat het bezorgen betreft haar oude wijk trouw. Al vanaf 2009 zorgt ze ervoor dat de leden van de Herfstzon in haar wijk op tijd de ONS van KBO-Brabant en Ons Herfstblad ontvangen. Gerda doet de bezorging te voet en is heel kwiek voor haar leeftijd; die zie je beslist niet aan haar af.

Gerda doet nog wel wat meer voor de Herfstzon. Tijdens de kien-middagen zorgt ze er voor dat iedereen een kopje koffie of thee ontvangt. Petje af voor deze trouwe vrijwilliger!